Kybernetické pondělí je marketingový termín označující první pondělí po svátku díkůvzdání ve Spojených státech. Je to 24hodinová online nákupní událost, kterou původně vytvořily firmy, aby povzbudila lidi, aby nakupovali online. Postupem času se z něj stalo rozšíření prodejního šílenství Black Friday. Zde je několik klíčových bodů o Cyber Monday:

Původ a historie:

Termín „kybernetické pondělí“ zavedli Ellen Davis a Scott Silverman v roce 2005.

Svůj debut měl v tiskové zprávě Shop.org nazvané „Cyber Monday se rychle stává jedním z největších online nákupních dnů roku“.

Kybernetické pondělí se koná v pondělí po Dni díkůvzdání, spadá mezi 26. listopadem a 2. prosincem, v závislosti na roce.

Vyvinul se ze dne, kdy maloobchodní prodejny snižovaly ceny a prodlužovaly provozní dobu, v globální online fenomén.

Myšlenka byla inspirována pozorováním, že mnoho pracujících Američanů, čerstvě po víkendu nakupování, se v pondělí v práci vrátilo k vysokorychlostnímu internetovému připojení a nakupovalo online.

K tomuto trendu přispěla tehdejší pomalá domácí internetová připojení.

Online ekvivalent Černého pátku:

Kybernetické pondělí se stalo online ekvivalentem Černého pátku.

V tento den nabízejí online prodejci speciální akce, slevy a výprodeje, aby přilákali zákazníky.

Menším maloobchodním webům poskytuje způsob, jak konkurovat větším řetězcům.

Od svého založení se Cyber Monday stalo mezinárodním marketingovým termínem používaným online prodejci po celém světě.

Prodej a růst:

V roce 2017 dosáhly online tržby Cyber Monday rekordních 6,59 miliardy dolarů ve srovnání s 2,98 miliardami dolarů v roce 2015 a 2,65 miliardami dolarů v roce 2014.

Průměrná hodnota objednávky na Cyber Monday byla v posledních letech 128 USD.

Zejména kybernetické pondělí 30. listopadu 2020 během pandemie COVID-19 vytvořilo nový rekord s celkovými výdaji online ve výši 10,7 miliardy dolarů.

Stručně řečeno, Cyber Monday je digitální nákupní extravagancí, která následuje po Černém pátku a nabízí online nakupujícím lákavé nabídky a slevy.