Pokles tržeb na Středním východě a mezinárodní bojkotové kampaně přispěly ke smíšeným čtvrtletním tržbám McDonald’s.

McDonald’s včera (5. února) ohlásil svůj první výpadek příjmů za tři roky, přičemž prodeje na Středním východě pokulhávají, protože izraelsko-palestinský konflikt pokračuje a mezinárodní bojkoty sílí.

Ve 4. čtvrtletí 2023 vzrostly srovnatelné tržby o 3,4 %, odhalil gigant rychlého občerstvení, nejpomaleji od 4. čtvrtletí 2020.

Generální ředitel McDonald’s Chris Kempczinski obvinil „ smysluplný obchodní dopad “ na blízkovýchodní trh řetězce kvůli válce a poklesu poptávky v převážně muslimských zemích, jako je Malajsie a Indonésie.

McDonald’s vykázal růst ve většině regionů, ale celkový zisk společnosti utrpěl primárně kvůli konfliktu, říká Ramsey Baghdadi, spotřebitelský analytik GlobalData.

„Podle McDonald’s bylo zpomalení srovnatelného růstu prodeje na jejích mezinárodních licencovaných trzích ovlivněno konfliktem na Blízkém východě,“ říká Baghdadi Retail Insight Network . „Důkazem burgerového řetězce bylo, že všechny regiony zaznamenaly růst tržeb s výjimkou Středního východu, což vedlo k mnohem nižšímu nárůstu o 0,7 % ve srovnání s 16,5 %.