Starbucks dokázal v posledním čtvrtletí nalákat více zákazníků, ale pouze ve Spojených státech také utratil více. Jinde spotřebitelé hledali více, ale levnější šálky kávy.

Rozdíly

Čisté tržby vzrostly v minulém čtvrtletí o 8 % na 9,4 miliardy dolarů (8,6 miliardy eur), což bylo + 5 % na podobném základě – díky o 3 % více transakcí a 2 % nárůstu průměrného tiketu. Spotřebitelské chování se však na jednotlivých kontinentech lišilo: v Severní Americe vzrostl průměrný nákup o 4 %, zatímco transakce vzrostly jen o 1 %.

Mezinárodně srovnatelné tržby vzrostly o 7 %, ale spotřebitelé utratili za kávu o 3 % méně. V Číně vzrostly transakce o 21 %, ale průměrná letenka klesla o 9 %.

Více stop

„Náš výkon v prvním čtvrtletí byl v mnoha ukazatelích silný,“ pomyslel si generální ředitel Laxman Narasimhan. Zvláště pozoruhodný byl „neochvějný závazek našich nejvěrnějších zákazníků“: Členský program společnosti Rewards získal o 13 % více členů, přičemž také více utráceli. Program má nyní 34,3 milionu členů jen v USA.

Finanční ředitelka Rachel Ruggeri říká, že je „pyšná“ na významné rozšíření marží a dvouciferný růst zisků, protože to potvrzuje mnohostranný přístup společnosti: kávový řetězec se zavázal k mnoha cestám růstu, od fyzické expanze po vyšší ceny vstupenek prostřednictvím personalizovaných nápoje. Hrubá zisková marže vzrostla o 140 bazických bodů na 15,8 %, zatímco zisk na akcii vzrostl o 22 %. Během čtvrtletí přibylo 549 prodejen, celkem 38 587. Více než 40 % všech obchodů je ve Spojených státech.